۳ راه حل برای مشکلات کسب وکارهایی که هنوز وبسایت ندارند

پیشرفت تکنولوژی باعث ایجاد تغییر در ماهیت و شکل بسیاری از فعالیت های روزمره‌ی مردم شده است. برای مثال مشتریان دیگر لازم نیست برای خرید به مغازه مراجعه کنند یا برای گرفتن تاکسی از روش‌های سنتی استفاده کنند. حال هرچه کسب و کارهای کلاسیک دیرتر به این قطار سریع السیر تغییر رفتار مشتریان بپیوندند، سهم بیشتری از بازار را از دست می‌دهند و با افزایش سهم رقبا مواجه خواهند شد.
راه اندازی وبسایت و ارتباط با مشتریان در فضای مجازی از ضروری‌ترین نکاتی است که کسب و کارها باید حتما به آن توجه کنند. با ما تا انتها همراه باشید تا به شما سه مشکلی که راه اندازی وبسایت می‌تواند در کسب و کارتان رفع کند را معرفی کنیم.

۱- راه های ارتباطی
کسب و کارها برای بقای خود تنها به مشتری نیاز ندارند٬ بلکه مشتریانی می‌خواهند که با آنها در ارتباط باشند و به جای یک بار خرید ۱۰ بار خرید کنند. خریدهای یک باره و گذری به کسب و کارها کمکی نمی‌کنند اما مشتریانی که بازگشت – Retention – داشته باشند می‌توانند به رشد و افزایش درآمد کمک کنند.
در شیوه‌ی کلاسیک و قدیمی کسب و کارها، ارتباط با مشتریان بسیار کم است، نقاط تماس با مشتریان بسیار محدود هستند و تنها کیفیت وتجربه‌ی خرید می‌توانند عوامل تاثیرگذار در بازگشت مشتریان باشند اما با راه اندازی وبسایت٬ انگیزه و عوامل موثر بر خرید افزایش پیدا می‌کنند.
پس از راه اندازی وبسایت٬ راه‌های ارتباطی بیشتر می‌شود و مشتریان می‌توانند شما را علاوه بر مغازه یا دفترتان در مکانی دیگر هم پیدا کنند و سوال یا مشکلات خود را از آن طریق به اشتراک بگذارند. سایت شما می‌تواند کاملا ساده و در حد معرفی خدمات باشد یا یک سایت خیلی پیشرفته که اطلاعات و امکانات زیادی را در اختیار افراد قرار می‌دهد. هرچه امکانات ارتباطی بیشتری در سایت خود قرار دهید مشتریان بیشتر به شما اعتماد می‌کنند.

۲- اطلاعات مشتریان
در ارتباط بودن با مشتریان تنها در صورتی ممکن است که اطلاعاتی از آنها داشته باشید. کسب و کارها امروز خیلی بیشتر از نام و شماره تماس نیاز دارند تا بتوانند پیشنهاداتی دقیقا براساس نیاز مشتری به وی ارائه کنند. راه اندازی وبسایت این امکان را به شما می‌دهد تا از بازدیدکننده‌ها و مشتریان بالقوه اطلاعات خیلی بیشتری دریافت کنید و رفتار آنها را در اینترنت دنبال کنید و پیشنهاداتی دقیقا براساس نیاز آنها ارائه کنید.
همچنین این را هم در نظر داشته باشید که کاربران در فضای مجازی بسیار راحت‌تر از برخوردهای فیزیکی اطلاعات خود را در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهند.

۳- در دسترس بودن
یکی از اصلی‌ترین دلایل استفاده از اینترنت و فضای مجازی چه از سمت کاربران و چه از سمت صاحبان کسب و کارها٬ در دسترس بودن است. دفاتر کاری و مغازه‌ها مشکل در دسترس بودن دارند٬ یعنی مخاطبین نمی‌توانند هر زمان که مایل بودند به آن مراجعه کنند. ترافیک٬ دوری و زمان کاری همه دلایلی هستند تا مخاطبین رغبت کمتری برای حضور فیزیکی داشته باشند. ایجاد وبسایت برای کسب و کارتان٬ این امکان را به شما می‌دهد تا در هر لحظه از شبانه‌روز در دسترس مشتریان خود باشید و نگران از دست دادن آنها نباشید.
اگر علاقه‌مند هستید که سایت مخصوص به خود را با هزینه‌ی بسیار کم و در کمترین زمان ممکن راه‌اندازی کنید٬ ما به شما سرویس سایت ساز کاموا را پیشنهاد می‌دهیم. سایت ساز کاموا برای افرادی که دانش کدنویسی و زمان زیادی برای راه‌اندازی سایت خود ندارند٬ بهترین گزینه است.

نظرات

Your email address will not be published. Required fields are marked *